søndag 31. mai 2009

Farget glass og loppefunn med bismak








Hjemme igjen, etter en snartur hos "søta bror"
Været var rett og slett for fint til at vi fikk gjort det vi skulle.
Jeg var over for å hjelpe en meget god venninde med designet av hagen. Vi fikk ordnet hagen på papiret, men ikke i praksis. Å grave opp planter i 30 varmegrader er som å underskrive dødsdommen.
I stedet ble det tid til en loppemarkedsrunde. Ikke på de stedene normenn flest drar til, men til de lokale små markedene som stort sett bare de "inføtte" vet om.
Jeg fant en alldeles fantastisk komode i et meget uvanlig design.
Likeledes fant jeg en kiste fra 1727 til en bra pris. Men... jeg oppdaget til min store forskrekkelse at kisten var invadert av tremark!!!

Er det noe jeg er livredd, så er det å få tremark inn med gamle møbler.
Jeg kjenner til tilfeller der halve huset godt og vel har blitt totalskadet av tremarkinvasjon. Og det i løpet av svært kort tid. Marken har kommet inn med gamle møbler og spist seg rundt i golv, vegger og tak.
Snakk om mareritt! Eierne måtte rive ned og fjerne alt i 1. etg og brenne hvert eneste møbel.

I tilegg til komoden, fant jeg 6 mintgrønne tekopper med fat til 40 kr. Yeepee!!

Jeg var egentlig på utkikk etter farget glass. Jeg fant riktignok 2 skjønne vaser. 1 i klar blå og en i julerødt, men komoden og de mintgrønne koppene gjorde meg mest lykkelig.
Det er tydelig at jeg ikke er alene om å like farget glass, for de glasstingene forsvant først av alt. Egentlig er jeg mest begeistret for grønt og blått glass, men en gang i året er det jo jul også ;-)

Ha en fortsatt fin pinse kjære bloggvenner!

9 kommentarer:

  1. Så hyggelig at du ble glad. Du har en kjempefin blogg.

    Farger er så viktig. :)

    Klem fra Ingunn fra Lindas PC

    SvarSlett
  2. Huttetu...så ekkelt med den marken- er det virkelig mulig? Helt forferdelig..får titte nøye etter hvis jeg skulle komme over noe gammelt..de mintgrønne koppene hørtes nydelige ut...skjønner du har gjort noen kupp..fint med farget glass-enig der!!

    SvarSlett
  3. Superfine bilder i dag. Jeg elsker farget glass! Herlig. Og - bra at du skriver om marken - til skrekk og advarsel for alle andre som handler brukte møbler!

    Sol i hjertet til deg!

    SvarSlett
  4. Vou verificar o problema obrigada por avisar.
    Voce gosta mais de cores primárias ou cores pastel?
    Hugs

    I will check the problem thanks for you.
    You like more than primary colors or pastel colors?
    Hugs

    SvarSlett
  5. Ja, ikke sant? Etsy har jo mer å by på en hjemmesydde vesker og hjemmelage smykker ;) hehe.. (ikke at det også er fint da!) Heldige deg som finner veien til de litt "skjulte" loppisene da, er jo ofte der man finner skattene!! nysgerrig på kommoden du fant! kommer det bilde? fortsatt god pinse ;))

    SvarSlett
  6. Hei! Hvordan ser man om gamle møbler har tremark i seg. Er det små hull i treverket? ..og vet du hvordan man kan kvitte seg med de?

    Hilsen Inger

    SvarSlett
  7. For noen utrolig flotte bilder du viser!! :) Nydelig!

    SvarSlett
  8. Hei og hopp!
    Takk for rasende hyggelig kommentar på bloggen min. Jeg ser jo fra innlegget at vi definitivt har samme fargesans. :) Turkis er også yndlingsfargen min. ! Lykke til med den slemme tremarken! Nå må jeg titte litt mer på bloggen din altså.. :)

    SvarSlett