tirsdag 5. mai 2009

Svart/hvit tapet i gangen.








Endelig er vi i gang!
Nå øyner jeg et lys i tunellen. Snekerne begynte gjenoppbyggingen av huset i dag. YEEEPEEE!!! Det tok altså bare litt over et halvt år etter brannen, før forsikringsselskapet kom i gang. Men, muligens er det bare positivt at det har tatt tid. For fortsatt stinker det røyk overalt i huset. Og det til tross for at det har stått 2 store industriuttreksvifter på siden brannen, og alt av golv, vegger og tak innvendig er fjernet. Det gjennværende skallet har liketil blitt vasket av rengjøringsbyrå.
Jeg er en smule pesimistisk når det gjelder røykelukten. Om den virkelig vil forsvinne av seg selv når vegger, tak og golv blir isolert og kledt på nytt...

Nåvel. Dagens innlegg handler egentlig om hvilken tapet jeg skal velge i yttergangen. Tapetbestillingen må inn så fort som mulig, for det var vist ganske lang bestillingstid. I gangen skal jeg ha svart og hvit sjakkmønstret flis på golvet. 2 vegger skal ha hvitmalt perlepanel, og 2 vegger skal tapetiseres. Gangen har 1 vindu og 2 dører. Det blir mørke møbler.

De avbildede tapetene er alle fra Designers Guild. Ovenifra og nedover: Nr 1 er fra D.G. siste kolleksjon og heter "Whitewell Noir." Nr 2: Er fra kolleksjonen Florimund, "Irise Black and White" Nr 3: Fra Arabella, "Giacosa Black and White." Nr 4: fra Taraz, "Dushak Silver." Nr 5 og 6: fra Bucharakollekjonen og heter "Durbar Hall Noir." Nr 7 og sist: fra Arabella, "Almaviva Pearl." Almaviva er ikke svart/hvit men mere dus perlegrå.

Jeg har sett 3 av tapetene på vegg. Dushak, Durbar Hall og Almaviva. Alle 3 var usedvanlig flotte tapeter!
Hvilken hadde du gått for?

13 kommentarer:

  1. Jeg liker 3 og 7 best. Og også 4. Synes de andre blir litt markante. :)

    Og - bare hyggelig å kunne hjelpe. Bakgrunnen min endret jeg i går. Valgte en mal på blogger, bare. M-et-eller-annet strethc. Og så endret jeg fargene. Forresten tror jeg det er noe som heter cutest-blog-the-block.com eller noe i den duren også. Du finner nok ut av det. Det er jo pent som det er nå, synes jeg. Siden du har bilder med mye mønstre og farger er det kanskje en idé å ha bakgrunnen ganske nøytral?

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Heisan!
    Jeg tror jeg ville ha valgt ett av de lyse tapetene!
    Hvis du skal ha mørke møbler, så tror jeg det blir penest. Spesielt hvis gangen ikke er så stor.
    Jeg synes ofte at jeg blir fortere lei det mørke..men der er jo en smakssak!!!
    Gleder meg til å følge med hva som skjer videre!
    Jeg har også noe jeg går å teller knappene på...om jeg skal spraymale en gammel koksbøtte eller ei..
    Hva synes du?
    Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Hei!
    Og jeg svarer sporenstreks! (og et lite hei til M over her.. ;o)

    Takk for god kommentar på innlegget. Er litt skummelt å legge ut noe så....annerledes enn petuniaer og ranunkler, men det får vi tåle. Og damene tålte. Herlig!

    Jeg skal legge ut oppskrifta så snart jeg kan. Men kort sagt (og nedarvet fra mor og mormor):

    Heretter kalt Nannis fromasjkake :)

    3 pk gele´ (jordbær eller bringebær)
    3 kvartlitere kremfløte
    1 rullade m jordbær/brinegbær (den kjøper jeg, såååå flink har jeg ikke blitt at jeg lager den)
    6 ss sukker.
    1 kvartliter kremfløte til pynting.

    Og så:
    Rør ut geléen i halvparten av vannet som står anvist på pakken (men følg oppskrift på pakken for øvrig),
    la avkjøle til geléen begynner å bli tykk (men ikke stivnet, bare litt dissete).
    Lag kremen, ha i sukkeret. Hell disse-geléen opp blant kremen og rør sammen til en deilig rosa masse (som er veldig god å smake på...). Ikke rør lenge, kremen må ikke skille seg.
    Bruk vanlig str kakeform, legg glad-pack i bunnen, smekk forma på plass. Legg rullade langs kantene. Hell fromasjrøra oppi. Sett kaka kaldt slik at den avkjøles og stivner.

    Når du skal servere, snu kakaforma, løsne veggene og ta av lokket, da har gladpack´ en sørget for at kaka ikke blir med lokket.

    Servér med krem oppå, friske bær, hva man måtte ha for hånden av denslags. På denne kaka hadde jeg rørt smootieblanding inn m sukker og helte dette over før kremen, det ble også veeeldig godt! Kaka er frisk og passe søt. Bruker alltid å bli oppspist :)

    Lykke til, og vi prates nok igjen!

    Klem fra Nanni :)

    SvarSlett
  4. Forresten, geléen må være stadiet før smådissete..., den skal jo blande seg med kremen. Jepp!

    SvarSlett
  5. Obrigada pela visita,agradeço as palavras carinhosa
    Gosto muito do 1 e 6 são lindos.
    Tenha uma maravilhosa semana.
    Abraços.

    Takk for besøket, er jeg takknemlig for kjærlig
    Jeg elsker den 1 og 6 er vakker.
    Ha en flott uke.
    Abraços.

    SvarSlett
  6. Oj oj oj her var mye fint! Jeg likte best den øverste og den nederste. Tror kanskje de mørkere
    vil bli litt volsomme i et lite rom, men de var lekre alle sammen!

    SvarSlett
  7. Nå så jeg du var på konkurransen også :), så kos! Blås i det med det tekniske, det er tanken som teller :)
    Eller så kan vi nok vise deg hvordan du legger til på sidene her, det er ikke så vanskelig. Gå på Innstillnger, legg til gadget ~ på siden. Så er det bare å begynne å sjekke ut... :)

    Huset brent? Høres dramatisk ut...!

    SvarSlett
  8. Hei og takk for koselig kommentar inne hos meg! :) Jeg ville gått for nr 1 eller 4. Flott tapet!

    SvarSlett
  9. Ikke masete i det hele tatt :) Jeg har bare glemt å svare! På Plantasjen...og veldig billig.
    100 for små og 150 for store. Løp og kjøp :)

    SvarSlett
  10. Somente o "básico" do ingles
    Abraços.

    Only the "basic" in English
    Hugs.

    SvarSlett
  11. Tusen tusen takk for rosende ord !!
    Så kommentaren først no !!
    Den nest nederste tapeten har jeg på kjøkkenet !! Og er kjempefornøyd !!
    Herlig med enda en blogger fra trøndelag !!
    Varm klem

    SvarSlett
  12. Outro comentário...
    Eu amo olhar o blog de das norueguesas e
    suécas.São muito criativas!!
    Todos os lugares que vejo é muito lindo e
    bom de se viver.Voces são muito simpáticos.♥♥
    Parabéns!!!!

    Another comment ...
    I love looking at the blog of the Norwegian and
    suécas.São very creative!
    All places that I see is very beautiful and
    good to viver.Voces are very friendly ♥♥
    Congratulations!

    SvarSlett
  13. Hei!

    Takk for veldig koselig kommentar hos meg! Mye fint her hos deg også!

    Tapeten er på veggen! Og det ble sååååå fiiint! Skal selvsagt legge ut bilder. Kanskje i dag?

    Ha en fin dag!

    M

    SvarSlett