onsdag 27. mai 2009

Jeg ønsker meg rødt kjøkken






Jeg har alltid ønsket meg et rødt kjøkken.
Med sjakkrutet golv a la 50-tallet.

Min kjære husbond lar meg velge mer eller mindre alt av interiør til huset. Det være seg farger, tapeter, møbler, golv, gardiner eller andre tekstiler.
Han har ytret kun 2 ønsker. At han får en god skinnstol med pall og... at kjøkkeninnredningen ikke blir rød!!!

Hmmm...
Jeg har tenkt mye på hvordan jeg kan oppfylle BÅDE min manns ønske og mitt, anngående kjøkkeninnredningen.
Og nå har jeg funnet en løsning vi begge er fornøyde med!
Har du gjettet hva løsningen blir?

Hva synes du om rødt kjøkken?

Jeg beklager svært at jeg ikke har hatt tid til å ta "besøksrunden" på bloggene i dag, men tiden strekker desverre ikke til. Lover bot og bedring til i morgen (i dag)
Ha en fin dag alle sammen!

7 kommentarer:

  1. Herlig for en kort stund ... Har en venninne med rødt kjøkken og det virker litt for sterkt for meg;) Kanskje dere kommer til at "krydderet" der inne skal holdes i rødt...? Lamper, stoler...

    og så ville jeg bare si at jeg har tatt utfordringen og laga meg et innlegg om min stil med bare ett bilde...HUttitu ;) Ha en flott dag i rnegnet!

    SvarSlett
  2. Hei! Rødt kjøkken er dødskult! Man MÅ ha rødt kjøleskap fra SMEG og en rød espressomaskin da syns jeg... Du får begynne med å snike inn røde detaljer på kjøkkenet så han vender seg til det. Her hos oss er det forøvrig omvendt. Her er mannen i huset deltagende i hver minste detalj selv om jeg prøver å snike inn ting og her er det ahn som sniker inn røde ting på kjøkkenet ;-)
    De rosettene er utrolig flotte! I det gamle huset er det tre stuer på rad med en rosett i hvert rom. Også har de laget et utested utav det. Veldig tøfft! Den lyskrona er det noen lokale kunstere som har laget, men jeg husker ikke hvem... Skal prøve å undersøke saken.
    Ha en fin dag!
    Klem fra M

    SvarSlett
  3. Heia!
    Vi har også venner med Rødt-høyglans kjøkken...stilig ved første..andre..og tredje øyekast!!
    Så blir man LEI!!
    Det er litt for voldsomt...
    mitt råd er å velge ganske nøytral farge på inredningen, så supplere med knalle farger...det er ikke så mange tingene som skal til for å understreke uttrykket!
    Lykke til!
    Klem G-C

    SvarSlett
  4. Jeg elsker rødt:0

    Har hatt mange røde ting. Hade en resturant som var rød.nesten alt.


    Og da ikea hadde rødt blankt kjøkken, så ville jeg ha det.
    Vet du, jeg er vant til å klare slike ting alene.......han er ALLTID bort når det gjelder.........
    Og det resulterer i migrene,,,nettopp stopp opp pga migrene og kjennes ut som jeg må legge meg igjen.

    Takk for tanken , du er en utrolig snill person.
    Liker ikke å spørre folk om hjelp. har spurdt 3 venniner til å hjelpe meg på søndag.
    Selv hjelper jeg alle !! Ha ha

    Det skal nok gå :)

    SvarSlett
  5. Hei :) tusen takk for den hyggelige kommentaren fra deg inne hos meg..må nok innrømme at jeg er frykelig glad i leiligheten selv, hehe. Gruer meg til å en dag måtte selge den..men, den tid den sorg heter det vel ;)

    Stemmer at tapeten heter Grove garden ja, er den turkise utgaven vi har med svarte/hvite kolibrier! Om jeg er blitt lei den? absolutt IKKE! blir bare mer og mer glad i den for hver dag som går, og jeg har fått utrolig mye skryt for den og. Husker jeg tenkte at det er kanskje et litt crazy valg før jeg bestemte meg...men den gjør seg bare så utrolig godt på veggene! Nå kan jo ikke jeg være sikker på at jeg ikke blir lei en gang..men, har levd med den nå i over 8 mnd og, som sagt; jeg digger den mer og mer, hehe ;) anbefales på det varmeste!!

    Rødt kjøkken kan jo bli utrolig stilig da, men det er sånn jeg hadde vært redd for å bli lei etterhvert..vi har rødt SMEG kjøleskap da, og det gjør seg ganske bra det og på kjøkkenet ;)

    Hilsen fra Kristine

    SvarSlett
  6. Egentlig så liker eg ikkje rødt i det heile tatt (untatt til jul !!), så hos meg fins det ikkje ein einaste rød ting (bortsett fra noen bøker med rød rygg !!) Heldigvis er vi forskjellige så hvis du liker rødt så kan det sikkert bli kjempefint. Lykke til med valget iallfall. Og ha ein fin kveld.

    SvarSlett
  7. Hei,hei-takk for hyggelig kommentar hos meg..tror jeg hadde to orkideer av den typen du nevnte-men det gikk ikke bra...har prøvd en annen også-ganske stor navnet begynner på zambizium??husker ikke helt--veldig fin og dyr...så dumt det ikke gikk...
    Katten er vanlig norsk eventyrblanding...
    Rødt kjøkken....tja...det kan vel fungere som et energikick--eller så kan man føle seg overveldet tenker jeg...jeg ville nok satset på rødt kjøleskap m.mer..
    Enig i at turkis er en spennende farge...
    Du hadde blitt skuffet om du hadde kommet hit...ikke en enda tapet....(men jeg skulle gjerne hatt en turkis-blå romantisk tapet f.eks Sanderson i spisestua...
    legger meg til som følger--så kan jeg se hvilke crazy lamper du ender opp med...
    Trasig med brannen!! og heelt enig i det med håndverkere som ikke kan ta hensyn til hage...stakkars blomster..må være tortur å se slike overtramp...

    SvarSlett