tirsdag 12. mai 2009

Fargerike stoffer.








Endelig på bena igjen, om fortsatt litt redusert.
Fikk omgangen som kastet på meg, og etter det har jeg tilbrakt all min tid i leilighetens minste rom(!) Nå gjennstår det å se om resten av familien berger, eller om de også må til pers. Sånt svineri er desverre veldig smittsomt, selv om man prøver å være hyperrenslig.

Dagens innlegg skal handle om vakre stoffer.
Stoffer som kan brukes til masse forskjellig. Selv har jeg planlagt å sy et quiltet teppe til slagbenken.
Siden jeg har valgt å la både stuen og spisestuen gå i lyse, nøytrale fargetoner, har jeg en gylden anledning til å "sprite" opp med masse farger i form av pledd, puter, duker, pyntegjennstander, stoffbilder osv.

Jeg er betatt av alt som er fargerikt. Og vakre stoffer er for meg like tiltrekkende, som diamanter for andre kvinner.
For den som liker stoffer i farger og mønster som de jeg har lagt ut i dag, er dette stedet verdt en nærmere titt: www.gloriouscolor.com og da spesielt Rowan Designer Collections av Philip Jacobs.
Det er bare et problem med alle disse vakre stoffene som jeg ser for meg bli til de skjønneste sengeoverkast og pledd. Jeg kan ikke sy!
Jeg er totalt analfabet når det gjelder håndarbeid. Men, når det er noe jeg absolutt vil ha, kan det hende at jeg lærer fort ;-)
Hvilke mønster liker du av de avbildede?

Takk for hyggelige hilsener. De blir satt stor pris på!

9 kommentarer:

  1. Så flotte farger!! Herlig!

    Ha en fargerik dag!

    Sol

    SvarSlett
  2. Jeg tror nr2. Jeg vil ikke har for sterke farger rundt meg...er glad i jordfarger...det får meg til å føle meg hjemme....men jeg synes fargerike omgivelser kan være veldig pent hos andre!!

    SvarSlett
  3. Morsomt at alle er så kreative og fantasifulle!
    Takk for at du blir med videre!
    ),O
    lö,)
    l),
    l
    Ha en fiiin dag!

    SvarSlett
  4. Hmmm, nr 2 el det siste tror ejg. Herlige mønstere;)

    God bedring, værste som er den sjuka....Skynder emg ut så jeg ikk bli smitta;)

    SvarSlett
  5. Kjære deg!
    Det var ikke meningen å gi noen dårlig samvittighet med innlegget mitt da...!
    Så forferdelig det må være å miste alle bilder og minner..stakkars dere!!
    Men du er jo ett super-eksempel på det jeg mente...racer til å finne lekkerheter for oss andre som ikke gidder å google..
    Kjempe-inspirerende blogg har du...og jeg holder en knapp på nr 2..utrolig nydelig farge!!
    Og du; jeg kan heller ikke sy..
    men kast deg uti det...det er utrolig hva lekre stoffer kan kompensere for sømmer sånn litt der de ikke skal være..belive me!!
    Men for all del, ikke la slike vakre stoffer bli prøvekanin da...øv litt på noe annet først!!Hi,hi!
    Og tvi,tvi for at du ikke har smittet noen...pyton med slikt i huset!
    Klem G-C

    SvarSlett
  6. Hei, håper du er på bedringens vei. Det der er jo pyton. Alle stoffene var jo så fine, men nr. 2 og 6 (også kanskje 5)likte eg best. Bladhylla mi har eg faktisk kjøpt på ein blomsterbutikk for minst 5 år siden, så det er ikkje sikkert den er i handelen nå, har iallfall ikkje sett den. Liker den godt sjøl også. Ha ein fin kveld.

    SvarSlett
  7. Hei igjen du..;)
    Vaskemiddelet kjøper jeg hos Cornelias hus i Jomfrugata 1
    Sikkert noen andre i Tr.heim som fører det også, men jeg har ikke kommet over det andre plasser.
    Må virkelig prøves asså...
    Har stryke spray i samme merket også...himmelsk!
    Jeg HATER virkelig å sryke, men med denne så går det som en lek...(æhhh...kanskje ikke, men ikke langt unna altså)
    So long!
    Klem G-C

    SvarSlett
  8. Sommerlig og friske farger !Ikke noe regnfulle dager her !!

    Tusen takk for rørende kommentar,,,,,,,du er så raus med dem. og det er ikke mange som er det.
    Det betyr at du er en raus og sterk kvinne !!

    klem

    SvarSlett
  9. Vilka härliga mönster och färger på tygerna...
    Åh gillar dem alla...

    Många kramar
    Elin

    SvarSlett