lørdag 2. mai 2009

Rød kjøkkeninnredning eller rødt kjøleskap?




Er det bare jeg som har tanker og funderinger i rundt hvor personlig man skal tillate seg å være i en slik blogg?
Nå er jeg i ferd med å skrive innlegg nr 4 i min heller korte bloggkarriere. Og jeg har ennå ikke vist et eneste bilde fra mitt eget hjem.
Det har en heller lang årsakshistorie, som kunne ha fylt en hel månte med innlegg, men jeg skal fatte meg i korthet.
1. Huset vårt ble kraftig brannskadet i fjor høst, så det er revet ned til skallet.
2. Vi bor nå i en leilighet som ble anskaffet i all hast. (Vi valgte den fordi den var ledig og fordi den ble utleid ferdig møblert, når vi plutselig ble husløse over natten) I slike tilfeller kan man ikke være kresen...
3. Min kjære pc kolapset med de eneste bildene som var igjen. (En ulykke kommer sjelden alene)
Så, her sitter jeg, med en lånt forenings-pc, i en leilighet som sikkert er grei nok, men som ikke passer min smak overhodet.
Jeg skal prøve å få lagt ut bilder så snart det skjer noe på byggfronten.
Men at ting tar tid, har jeg smertelig fått erfare. Det har nå gått over et halvt år siden brannen, uten at det har blitt gjort noen verdens ting etter at huset ble tømt for inventar og veggene/golvene ble fjernet.
Vi ble lovt av forsikringsselskapet, at vi kunne flytte tilbake før påske, men jeg glemte å spørre om hvilket år det var snakk om! Grrr...
Så, inntil det blir avgjort hvem som har fått anbudet på oppbyggingen, må jeg fortsatt smøre meg med tolmod og bare drømme om å pusle rundt i mitt eget hjem.
Når det er sagt, så må jeg få tilføye at ventetiden har blitt brukt fornuftig. Jeg har allerede innredet rommene mange ganger i fantasien. Jeg har til og med rukket å bli lei av noen av tapetforslagene ;-)
Så i hodet mitt pusser jeg opp på nytt til stadighet. Og det gode med det hele er at når vi en gang i fremtiden, kan ta til med renoveringen i virkeligheten, så er alle ideene nøye gjennomtenkt! Ned til detaljnivå. Til og med listverket har vi klart.
Det jeg derimot ikke har klart å bestemme meg for, er hvilken kjøkkeninnredning vi skal ha. Min kjære mann har sagt at det blir helt opp til meg å bestemme den delen av huset. Så lenge det ikke blir rødt!
Hmph! Jeg har så fryktelig lyst på rødt kjøkken! Jupp! Helt sant. Rødt i høyglans.
Men jeg må også si meg enig med ham i at det ikke passer så godt i et gammelt hus med tømmer... Time will show. Blir det ikke rødt kjøkken, får det bli rødt kjølskap ;-)

6 kommentarer:

  1. Heisan, svinset forbi deg i natten, og ville legge igjen et spor....
    Så forferdelig at huset ditt brant, jeg håper at de mest verdifulle tingene ble reddet!!!
    Jeg er også ny på blogg.....storkoser meg så langt.
    Lykke til med renoveringen!
    Håper du tar turen inn til meg også!

    SvarSlett
  2. Heisan du. Trist å høre om huset ditt. Håper alt går bra og at dere får flytte inn snart. Så utrolig trasig å miste "alt". Men prøv å se lyst på det, og at det tross alt er en sjanse til å starte på nytt, med nye muligheter. Alt ordner seg for snille jenter ;)
    Ang stoffet du spurte om. Det var en stoffrest jeg fant i en kurv fra Hansen og Dysvik. Butikken jeg fant det i er lagt ned i Narvik, men mulig du kan finne det andre steder, evt bestille på nett.
    Ønsker deg alt godt.
    :) Susanne

    SvarSlett
  3. Nå er vi nesten ferdig med å male. Blir kjempe lekkert syns jeg! Vi har en frys vi også skal male rød, men den må vente til vi er helt ferdig med kjøkkeninnredningen.

    Kjempe leit å lese om huset ditt. Lykke til med renoveringen!
    Setter meg som følger av din blogg også:)
    Ha en flott kveld!

    SvarSlett
  4. Heisan, jeg legger meg som følger...følger du meg?
    Det blir spennende å følge med deg fremover, med huset blir det sikkert mye som skal gjøres.
    Klem igjen fra meg

    SvarSlett
  5. Hej, och tack för din fina kommentar hos mig och så kul att du tittade in...

    Här fanns det mycket fint att titta på och jag vill verkligen titta in här igen, jag gör som du och lägger dig bland mina vänner så att jag inte tappar bort dig...

    Nu ska jag titta vidare här...
    Så mycket fint att titta på.

    Önskar dig en underbar fortsättning på helgen.
    Många kramar
    Elin

    SvarSlett
  6. Hei :)
    Kom over bloggen din og ville bare si masse lykke til med renoveringa av huset! Får vel se det positive i det, og tenke på alle nydelige tapeter og tekstiler du kan velge mellom!!

    Forresten vil jeg anbefale rødt kjøleskap!! har selv rødt kjøleskap fra Smeg, er superfornøyd og det er et av de møblene vi får flest komplimenter for hjemme hos oss ;)

    Hilsen fra Kristine

    SvarSlett