torsdag 28. mai 2009

Jeg har forelsket meg...







Jeg har forelsket meg i Anna Dove sine håndmalte tapeter.

Anna Doves tapeter har et unikt og lett gjennkjennelig design. Hennes berømte kolleksjon inbefatter foruten håndmalte tapeter også puter og annet tilbehør i samme mønster.
Anna Dove's innovative design konsept har vunnet mange priser, exhibiting i London og Paris, og hennes verk pryder veggene ved "Orangery at the Royal Botanical Gardens i Kew", og de var også bakgrunn for London Fashion Week vår/sommeren 2007.
Hun sier tapetene er designed for å "create a sense of space within a space", og hennes spøkelsesaktige 'Shadow Paper' og sensasjonelle 'Rose' tapet får deg til å tro at du er mitt i favorittårstiden, uansett når på året det er.
Anna Dove ble født i London i 1978, og er skolert i klassisk maling ved London's Central Saint Martin's College of Art.

Hun har laget 3 kolleksjoner:
The Rose Garden
Shadow Paper
Blossom Cloud

Er det ikke vanvittig flotte tapeter?
Sørgelig at de koster skjorta, ellers hadde jeg soleklart hatt minst en av hennes tapeter hjemme.

14 kommentarer:

  1. Men herre gud så snygga bilder... Och de tapeterna är verkligen så snygga...
    Tack för att du alltid inspirerar...

    Många kramar
    Elin

    SvarSlett
  2. Wow! Rålekre tapeter!
    Inspirerende blogg du har!
    Titter innom hver dag for inspirasjon.....

    cheryblossomgirl

    SvarSlett
  3. Hei hei. Synes det er utrolig kult med ting som er håndlaget. Ang rødt kjøkken... Det er knallfint og insirerende. Nå vet jeg ikke hvordan det er hos deg, men...hos oss er det jeg som tilbringer mest tid på kjøkkenet. Hvis det er slik hos deg også, så synes jeg vel at din stemme bør telle mest hihi...

    SvarSlett
  4. Kjempeflotte! Skulle hatt en vegg med en slik tapet...
    Takk for hyggelig kommentar, skogen på veggen er et stoff. Fra Åhlens.
    Rødt kjøkken er superkult, men kanskje litt mye sånn på sikt.. Jeg har lurt inn en del røde detaljer på vårt, og flere vil komme.. Drømmer også om et rødt smeg kjøleskap,de er jo bare såååå fine!

    SvarSlett
  5. Hei! Så nydelige tapeter da...kan tenke meg de koster PÆNG ja om de er håndmalte ;-) så kjekt at du har bestemt deg for kolibri-tapeten, jeg er overbevist om at du ikke vil angre! Den kommer til å gjøre deg superglad hver gang du ser på den! Gleder meg til å se hvordan den blir hjemme hos deg ;-)

    Ang. tyrefekterbilde så er det en litt morsom historie..først da; det er et maleri ja. Som vi kom over på en auksjon på Klett (har du vært der på auksjon eller? ANBEFALES!!) Vi kom i budkrig med hun dama som driver butikker Stas ved solsiden..og tilslutt ga vi oss, og hun fikk bildet... Men, vi fant jo bildet igjen i butikken hennes ikke lenge etter, og da måtte vi bare kjøpe det...hehe. Betalte 500,- for det, egentlig en overkommelig pris synes jeg!!
    Om du har lyst på noe lignende (plakater da) kan du jo sjekke ut denne siden: http://www.allposters.com/ og søke på f.eks "matador". Da får du opp noen treff ;-)

    P.S. velkommen som følger!! Nå har jeg 2 stykk - JIPPI!!
    Klem fra Kristine

    SvarSlett
  6. Åh, slike tapeter bør man nesten ikke se på...alle andre tapeter blir jo kjedelig i forhold...De var vakre, sukk og dobbeltsukk..! :o)

    Hunden på trøbbel-bildet er Cocos, som jeg hadde på fôr som valp, men som jeg ble nødt til å gi ifra meg pga en del ting som skjedde på en gang pluss sykdom hos meg...Hun har blitt stilt ja, og har gjort det bra. Med de flotte fargene er borte, de ble grå etterhvert som hun ble stor, ganske vanlig. Men hun er like skjønn fordet synes jeg. Du kan lese mer om henne her: www.lixima.com

    Porter er også blitt stilt et par ganger og fikk bra plassering, men han trives ikke så godt på bordet så jeg har droppet det.

    Ha en flotters dag :o)
    Klem fra meg og kosene mine

    SvarSlett
  7. Hei, tusen takk for hyggeleg kommentar, og kjekt at du tok deg tid til å kikke på den argentinske tangoen - det er ein så fantastisk video at eg måtte legge ut link sjølv om den har lite med interiørdesign å gjere...
    Så fin blogg du har; kjekt med masse fargar! Eg er også opptatt av gjenbruk og synest det er bra at andre også bloggar om dette viktige temaet.
    Tapeten er fantastisk vakker! Skulle hatt litt meir pengar ja =)
    Ha ein flott torsdag!

    SvarSlett
  8. ME LOVE.......nesten alle tapeter da.

    Takk for alltid koslig kommentarer fra deg.
    Ha en fin helg snart !!

    kommer nok ikke innom før i nste uke, men elsker å lese kommentarene dine....du utsrtåler varme og hjertelig interesse !!

    Klem

    SvarSlett
  9. Nydelige tapeter! Tenk å kunne hatt en vegg med en av disse... drøm, drøm.....
    Det er så mye vakkert som blir laget, synes du har mye flott inspirasjon på bloggen din.

    SvarSlett
  10. Hei! Så kjekt å oppdage nye blogger! Det var en flott og inspirerende blogg du har her, utrolig mange flotte bilder! :)
    Veggen bak sofaen er ganske lys, nyansen heter Letthet. Så den er nok ikke mintgrønn nei, men kanskje det hadde vært stilig? :) For den som er tøff nok hvertfall, hehe

    SvarSlett
  11. Ja, det hender seg at man kan finne en liten skatt i billigkroken til Rema 1000 nå og da. Og disse grillene var jo knallfine :) De finnes i sort og himmelblå også, samt limegrønn om jeg ikke tar helt feil. Den blå var også skikkelig fin, og den hadde egentlig vært et naturlig valg siden det er favorittfargen min. Men akkurat i går slo jeg til og kjøpte den i fresh rosafarge :)

    Håper du får en knallfin kveld, og tusen takk for hilsen på bloggen min :)

    SvarSlett
  12. Det blir sikkert fint, Rødt er jo en ganske "overveldene" farge, så det kan være greit å ha muligheten til å bytte ut, uten at det koster en formue. ang. røde liftgardiner...Det kommer jo litt an på mønster og rødfarge... tror nok du finner noe som ikke virker "julete"

    Ha en fin kveld

    Klem Inger

    SvarSlett
  13. Olá amiga!
    Desculpe
    não entendi...
    O seu computador estava com virus?
    Hugs.


    Hello friend!
    Sorry
    Do not understand ...
    Your computer was virus?
    Hugs.

    SvarSlett
  14. Tusen takk for dine kommentarer. Jeg blir alltid glad når jeg ser navnet ditt på bloggen min :)

    Så nydelige tapeter. Du må ikke sette meg på slike ideer. Det blir for dyrt for min lommebok. Jeg må jo på ferie også. He he.

    Klem fra ingunn

    SvarSlett