tirsdag 26. mai 2009

Zebrastriper









Jeg legger merke til at svarthvite tepper er uhyre populært på kontinentet.
Er det en erstatning for zebraskinn?
Ikea har 2 varianter til en forholdsvis overkommelig pris.
Hos meg er tepper uaktuelt siden vi skal ha golvvarme i alle golv.
Alternativet er å male teppet på golvet ;-)

TIPS! Ikke bruk teper som er for små. Det gjør at rommet virker mindre.

En liten digresjon. Jeg leste nettopp en artikkel om forskning på farger. Viste dere at babyer skriker mere og er uroligere i gule rom?

8 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder... den första är bara så fin... där skulle jag verkligen kunna bo...

    Många kramar
    Elin

    SvarSlett
  2. Så mye lekkert du finner! Er veldig spent på hvordan hjemmet deres blir seende ut etterhvert som dere kommer inn i huset igjen :O)

    SvarSlett
  3. Hei hei! Tusen takk for supert innlegg hos meg:)Har du bestilt noe fra de sidene der før? Vet du jeg eeeeeeeeelsker tapet.Kunne sikkert brukt flere dager bare på å reise rundt i forskjellige butikker å se på tapeter! hihi... Jeg er spesielt på utkikk etter en tøff sort og hvit tapet til min eldste sønn Nicholas(8 år). Skal innrede rommet hans i nye huset med sorte og hvite elementer/møbler. Tenkte kanskje en hvit og sort stripete tapet kunne vært tøfft..men jeg er åpen for det meste bare det ikke er for feminint. Den nye sorte Hemnes sengen fra ikea er det eneste møbelet jeg helt sikkert vet skal være der. Men jeg tenkte å innrede rommene utifra tapetene jeg velger! På Noah (2 år)sitt rom tenkte jeg å ha hvite og blå møbler. Så der har jeg tenkt en blå fin tapet. Men ikke noe disney eller noe sånt noe.. Kanskje noe ala den biltapeten(tapet nr 2) på forrige innlegget mitt "tapet dilla" Vet du om noen stilige barnetapeter...eller kommer du over noen..skrik ut;) Driver du å bygger hus? Siden du har så mange tapeter klare?:) Flott å treffe en likesinnet:) Ha en god dag! Her blir det forbredelser til fotograf i morgen..Boligsalg for alle penga her;) Klem fra Lotta

    SvarSlett
  4. Heisann du ;)

    Lekre bilder du viser. Kunne så absolutt hatt litt sebra hos meg ;D Likte bilde nr 2 best "Drømme"

    Ja noe har det vært med nettet for jeg slet veldig med bloggen min i helgen. Men også en del andre sine blogger.

    Vet du jeg også skulle gjerne har visst når farfar laget kommoden og speilet, men jeg vet at rundt 1940 til 1950 så laget han masse møbler. Etter som jeg har skjønt så laget han ikke noe særlig mer etter 1970. Så det var når de startet bo rundt 1930-1940 at de fleste møblene ble til.

    He he, nei hvite, det blir de ikke malt hos meg. De skal få ha sin opprinnelige farger ;)

    Ha en flott dag ;)

    SvarSlett
  5. Åja det glemte jeg. Jeg har jo lett etter deg på blogg rollen min stadig og kunne jo ikke finne deg. Det er jo ikke så rart fant jeg ut. Jeg hadde jo glemt å legge deg til.... Men nå har jeg fått lagt deg til og nå følger jeg bloggen din også ;D

    SvarSlett
  6. Hei og takk for mottatt mail ;) ~ skal på posten i morgen :)

    Jeg er ikke spesielt gul av meg og har hatt rolige babyer...hehe..., men vet ikke om det har sammenheng. Etter fire babyer skjønte jeg at de vokser til, så nå har jeg slutta å produsere dem ;)

    Ellers ny fargerik blogg hos meg, føler for farger nå... juhuuuu!
    Klem :)

    SvarSlett
  7. Wow, så masse flott det finnes der ute du ;)

    Og takk for tapet tips under her! Er en runde i blogglandi enda mens jeg har mulighet og ikke blir blokkert igjen;)

    SvarSlett
  8. Jag har en randig matta från Day så jag tycker så klart att bilderna är urläckra!

    SvarSlett