søndag 7. juni 2009

Utfordring fra Lilla Lykke




Utfordring!

Jeg har fått en utfordring! Den har jeg fått fra den flotte bloggen Lilla Lykke :) Tusen takk!


♥ Hva er du opptatt av for tiden? Å få sansehagen så sanseløst flott som overhode mulig til den store åpningen på onsdag, sørge for at alle de gamle som bor der har et eller annet i hagen som trigger nettopp deres behov og få i stand huset mitt, slik at det blir beboelig igjen.

♥ Hva har du på deg i dag? Levis bukse og en grønn "army"-genser.

♥ Hva skal du spise til middag? Elgbiff med kantareller, 5 sorter løk, gratinert blomkål, salat og hasselbakte poteter. (Viltkjøtt er hverdagsmat hos oss, siden jeg jakter så mye)

♥ Hva vil du gjerne lære deg? All slags håndarbeid. MÅ lære meg å sy, hekle og strikke... Jeg synes det er direkte trist at jeg knapt kan tre i en nål.

♥ Hva hører du på akkurat nå? Queen.

♥ Hvordan er ditt favorittvær? Sol, sol, sol fra skyfri himmel!

♥ Hva er ditt mest utfordrende mål akkurat nå? Å få huset innflytningsklart og få bort stanken av røyk.

♥ Hva syns du om den personen som tagget deg? Det er en trivelig dame, med en herlig blogg som jeg ofte er innom. Bloggen Lilla Lykke er både inspirerende og fargerik. Det siste teller mye for min del når det gjelder hvilke blogger jeg besøker ofte.

♥ Hvis du kunne fått et hus, ferdig innredet, hvor som helst i verden - hvor skulle det ha vært? Det måtte bli i innlandet, på landsbygda i Portugal eller på Zanzibar i Afrika. Jeg liker fjerne himmelstrøk og nye omgivelser. Kan aldri få reist nok.

♥ Hva ville du gjerne hatt akkurat nå? Et hus som er beboelig uten stank av beksot og røyk!!! En hage uten hauger med brent trevirke, svartbrent murstein og ugress...

♥ Hva vil du gjerne bli kvitt? Røyklukten i huset!!! Søpla i hagen og de djevelsk glupske mordersneglene!

♥ Hvis du kunne dratt hvor som helst i verden den neste timen, hvor ville du dratt? Goa, India. Det er et sted som frister meg mer og mer. Både pga de vakre omgivelsene, de spennende markedene og tilgangen til de nydeligste stoffer og broderier.

♥ Hvilket språk vil du lære? Arabisk og portugisisk. Kan allerede en del språk etter et omflakkende liv, men jeg er fortsatt ivrig etter å lære noe nytt.

♥ Hva ser du etter i en venn? Hjertevarme, humor og omtanke for andre. At denne vennen stiller opp både i motgang og medgang.
Er til å stole på, det er kjempeviktig!

♥ Hvem vil du gjerne møte? Presidenten i USA, Barack Obama.

♥ Hva slags musikk liker du? Opera, hardrock, klassisk, blues og trønder-rock ;-)

♥ Hva er favorittplagget i klesskapet ditt? Jaktklærne, uten tvil!

♥ Hva er drømmejobben? Hagedesigner. Jeg driver med det litt på "si"

♥ Har du noen favorittmodeller? Nei.

♥ Hvis du hadde hatt 1000 kroner nå, hva ville du brukt det på? Vakre puter... Kan aldri få nok av fargerike og vakre puter.

♥ Beskriv stilen din? Fargerikt, landlig, bohemsk, med inspirasjon fra India og Marokko. Jeg liker en salig blanding av gammelt og nytt. Designklassikere og antikke møbler side ved side. Vakre tapeter, spennende og gjærne litt spesielle lamper. Samt massevis av fargeglade tekstiler i form av pledd, puter, gardiner, duker, overkast osv.

♥ Hva var det siste motebladet du leste? Tror aldri jeg har lest et moteblad *rødme*

♥ Den siste cd-en du kjøpte? Samle-cd av Queen.

♥ Hva hørte du på da du ble tagget? Queen. Bohemian Raphsody.

♥ Hva vil du akkurat nå? Få ferdig huset! Hater å bo i en trang leilighet i byen uten hage og frisk luft. Blir trist av bylivet.

Utfordringen sender jeg videre til FRK MAYA`S LOFT og NANNI`S VERDEN, håper dere tar den :)

14 kommentarer:

  1. Jadddda! Hat nettopp fått samme utfordrng fra Ralfefarfar, så jeg er inne i tankeprosessen, moro!!
    Følg med, innlegg kommer plutselig :)
    Det blir litt slik..."Nå memet hun deg også." Fra eventyret og "nå telte han deg også..", hehe..
    :)

    SvarSlett
  2. Måtte inn og se hva du svarte her..tar gjerne middag hos deg- fem sorter løk du- ikke noe man får hver dag..håper røyklukten fordufter som bare det og at du får hjemmet ditt tilbake fortere enn svint!!!
    Ha en fin dag videre!!

    SvarSlett
  3. Jeg liker utfordringer og er allerede igang med innlegget :o)
    Nona problema!
    Jeg har barnefri mannen ser fotball, jeg har kaffe og sjokolade og blogg ~ lykke!

    Føler med deg i røyklukt og valg og oppbygging..
    god klem!

    SvarSlett
  4. Du!!! når det blåser som værst her tar jeg med en flaske whisky og hopper i det badekaret ditt!!!

    SvarSlett
  5. ),O
    lö,)
    l),
    l
    Hallooooooo!!!
    Morsomme svar....vi blir jo "litt mer kjent" på denne måten.

    Klem fra M

    SvarSlett
  6. Gratulerer med utfordring. Du høres ut som en kjempedame!

    Ellers høres astma tungt ut. Ikke stress og husk og deleger.

    Klem og ha en fin søndag videre.

    Ingunn :)

    SvarSlett
  7. Røyklukta skal bort og Nanni har lagt ut meme-innlegg!!
    Livet rugger seg til, min venn...
    Klemmer!

    SvarSlett
  8. Meme-innlegg ble laaangt, håper noen orker lese...
    Og jeg må bare si jeg lo da jeg leste kommentar fra deg om høylydt stønning ved bloggåpning..! Det er jo greit disse mannfolka kan få litt å bryne seg på.
    jepp :)

    SvarSlett
  9. Kjekt å lese svarene dine, syns eg "kjenner" deg litt bedre nå. ha ein fin kveld.

    SvarSlett
  10. Kjempe kjedelig med røyklukt. Håper den snart forsvinner!
    Ja verandaen så ikke ut fra før så.
    Vofsen min er ei sjarmerende jente, selv om hun er den mest innpåslitne bikkja jeg noen gang har vært borti;) Ha en kjempe fin kveld videre!

    SvarSlett
  11. Oj hva du vet om urter!! Spennende! Som du skjønner, er jeg rimelig blank og kjempefornøyd med det jeg klarte å spa opp, hehe...
    Jeg bør ikke ha sjokolade i mitt daglige kosthold...
    Er det påkjenningene m brannen osv som preger deg? Det er jo ekstremt forståelig..!
    Så kos at du ønsket å få vite mer om meg som person! Jeg er vel veldig vanlig... ikke er jeg Mette Marit og ikke noe annet spennende, men jeg synes selv det er gøy å få bli kjent med nye mennesker og trives godt i Bloglandia..
    Ang helsa, skal jeg jobbe 50 % til uka, tror det blir bra, er merkbart bedre og det er deilig.. Så har jeg lang ferie med mye hyggelig.
    Nå venter krim i sofaen, eller på tven, ja, du forstår ;o)
    God klem!

    SvarSlett
  12. Tusen takk for så koselig kommentar hos meg! Blir veldig, veldig glad når andre også liker det jeg lager!
    Morsom utfordring! Ble litt bedre kjent med deg :-)
    Klem fra M

    SvarSlett
  13. God kveld! Takk for hyggelig kommentar :) Så du har også fått denne utfordringen. Jeg fikk den også i dag, men må nok gruble litt på svarene først...

    Så kjedelig med den røyklukten da. Hvordan får man egentlig det vekk? Kan noe så enkelt som eplesidereddik være til hjelp mon tro?!? Jeg plasserer bestandig ut mange skåler med dette rundt i huset når jeg maler. Og det funker som bare det! Det er jo et gammelt kjerringråd mot vond lukt.

    Ha en flott uke!

    SvarSlett
  14. I am so in love with your blog,the colors are just so, oh my goodness.The translator won't let me translate to your language? I don't mind I love the visuals!

    SvarSlett