tirsdag 16. juni 2009

Rødt i interiøret









Ryggen har stukket kjepper i julene for meg, så alt jeg har planlagt av aktiviteter må utgå inntil ihvertfall føttene bærer meg i oppreist tilstand.
Unskyld uttrykket men, - Helvetes rygg!!!
Ligger som et slakt på sofaen og må bæres for å komme meg på do.
Å ta av å på klærne er en umulighet. Grrr...
Jeg får si som en venn av meg, (som er professor) i sitt neste liv skal han ha god rygg og liten hjerne.

For øyeblikket er hjernen det eneste på kroppen som fungerer som normalt.

Nei, dette er en interiørblogg og ikke et sted for somatiske lidelser, så over til dagens tema som er rødt i interiøret.
Jeg har kommet frem til at kjøkkenet mitt skal være litt småfrekt i fargene. Ikke selve kjøkkeninnredningen, den blir hvit med eik benkeplate, men rundt omkring...
Mellom benkeplata og overskapene blir det blodrødt glass.
Barstolene skal være røde (Bare jeg finner noen til en fornuftig pris. Kom gjerne med tips!)

Jeg har et litt merkelig kjøkken. Det ligger midt i huset med 3 dører, 1 trapp og 2 åpne løsninger i stedet for dører. Med andre ord, kjøkkenet er et gjennomgangsrom.
Det gjør at det er mangelvare på veggplass og jeg må være kreativ når jeg skal innrede/møblere rommet. Kjøkkenet ligger åpent til mot 2 stuer og en gang.
Golvet blir sjakkmønstret i svart og hvitt.
En aning retro ;-)

Bildene er ovenifra og nedover: De 2 første er fra The butterflycollector, de 2 i mitten er fra Justin Patrick, nr 5 er ukjent og siste er fra Etta Industry

17 kommentarer:

  1. Jag vill också ha rutigt golv i vårt kök. Tycker det är så snyggt! Det står högt upp på listan inför den kommande oppussingen.

    Härliga bilder du visar idag - den sista är ju helt underbar. Kan tänka mig att flytta in i det rummet direkt... :-)

    Svar:
    Tapeten i stuen är från Laura Ashley. Jeg husker ikke navnet och jeg tror ikke den finns i sortimentet fremdeles.

    Hoppas att du har en riktigt fin tisdag!

    SvarSlett
  2. Kjempe fine bilder du har funnet! Jeg elsker rødt. Det er min yndlingsfarge, og det viser interiøret mitt til de grader! Jeg blir ikke lei av den, og den gjør meg glad.
    Røde barstoler er skikkelig tøft, men har desverre ikke noe tips til noen rimlige jeg vet om.
    God bedring med ryggen. Håper du blir god snart:) Ha en fin dag videre.

    SvarSlett
  3. Hei :)
    Plutselig oppdaget jeg at det er alt for lenge siden jeg har vært innom deg!! Du har ikke havnet på lista over blogger jeg følger inne hos meg, og derfor har du fallt ut av horisonten min...huff og huff! men nå er du lagt til :-D
    Lykke til i trekningen av ugleputa!! trekker en av de nærmeste dagene!

    Og så må jeg skynde meg å si (er på jobb nemlig, hehe) at det var jo en nydelig verandra!! Heldige deg ;)
    Klem fra Kristine

    SvarSlett
  4. Huff da, riktig god bedring med ryggen.
    Lekkert med rødt. Rødt er en farge som ligger mitt hjerte nært, det er helt sikkert ;)

    Høres ut som et morsomt kjøkken da. Grue/gleder meg til vårt kjøkkem omsider skal i vinden. Noe som blir til neste år, tror jeg.

    Ha en fin dag ;)

    SvarSlett
  5. Å, herlige bilder! Jeg elsker rødt, det er min desiderte yndlingsfarge!! Håper du blir fort bedre i ryggen!!! Ønsker deg gode dager fremover!
    Sol

    SvarSlett
  6. Jeg har ett rom med noe rødt i, også har jeg en noe oransje på hytta - og da synes jeg selv at jeg er superdristig! Vanligvis er jeg nemlig ganske kjedelig på fargefronten.

    SvarSlett
  7. God bedring med ryggen, håper at du snart er på bedringens vei. Å ha vondt i ryggen er jo bare PYTON ! Stilige bilder du viser. Klem.

    SvarSlett
  8. ),O
    lö,)
    l),
    l
    Hei snupp!
    Stakkars deg med vond rygg!
    Håper du blir bedre snart, ha en fin kveld,
    klem, M

    SvarSlett
  9. Trasig med ryggen din!! God bedring!!
    Når det gjelder møblering i slike rom kan det være fint å sette ting midt på gulvet,f.eks en kjøkkenøy med sitteplass..
    Du kan jo ta en titt inn på villaeuorpa.no, hvis du ikke har sett der før. De har endel stoler og sender fraktfritt!!
    Fine bilder, stilig med røde detaljer!

    SvarSlett
  10. Auda, god bedring med ryggen!! (godt hjernen fungerer og du kunne ikke blogget med ryggen... *trøste*).
    Jeg hadde knallrød Kitchen Aid i mitt forrige liv (som gift), men ikke nu mer..neida. En liten mixmaster gjør jobben, men drømmen er vel en kremhvit KA etterhvert.
    Jeg skal nordover til sommeren! hehe..så jeg har jo veiene forbi...tror jeg.. hvitvin... :o) Men kanskje greit å vente til huset ditt er i orden. Vi skal overnatte hos tante i Trondheim før vi fiser videre og opp til Lofoten (in my heart).

    Ang vinnerlykke,tenkte jeg å bare trekke et tall denne gangen også og ikke aner jeg rekkefølgen på følgerne, så... Trekker onsdag!
    Goood bedringklem!

    SvarSlett
  11. Heisann du! Gleder meg til å se kjøkkenet ditt, høres litt anderledes ut og så morosmt at du må være kreativ! Når det gjelder farger i interiøret jeg liker så er det for tiden: hvitt og brunt med innslag av noen andre harmoniske farger. Kombinasjonen av hvitt og brunt syns jeg er flott, liker det veldig godt. Men liker også farger, har et gjesterom som er limegrønt, så jeg er ikke helt hvitt. Har veldig lyst til å male tak, vegg og vinduskarmer hvitt jeg da, ser så masse fint her inne, nå er de trehvitt med panel-lakk. Men tror det får være sånn ei tid til. Lys rosa og lin-farge, beige, er jeg svak for. Går godt til det hvite og brune det. Liker også litt røffe materialer, stein, grovt tre, skinnfelle(nesten hyttestil, antikk også), skjønner! hehe Sånn er litt av smaken min da vettu. Klæm

    SvarSlett
  12. Her var det mange flotte bilder av rødt interiør. Når en ser slike bilder drømmer en seg jo helt bort... Gleder meg til å se kjøkkenet ditt. Dert hørtes veldig spesielt ut!
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  13. Takk for kommentar hos meg. Den varmet. Veldig fint med rødt i ditt innlegg. Jeg likte det nest nederste godt. Både varm og kald rødfarge i samme rom var tøft.

    Følger med deg og ønsker deg veldig masse god bedring med ryggen.

    Klem fra ingunn

    SvarSlett
  14. Flotte bilder! og fin blogg!
    Koselig at du vil følge bloggen min. :)
    klem, cecilie

    SvarSlett
  15. God bedring, håper det kommer seg fort! Vet akkurat hvordan du har det...og det er ikke noe godt, eller gøy.. :o(
    Men åhhhh for noen bilder du finner!! Herlig!

    Nå har jeg endelig bilder av lampen min i sitt rette element på bloggen...ha en fin helg!

    Klem fra meg og kosene mine

    SvarSlett