søndag 7. juni 2009

Jeg ønsker meg en daybed eller en sjeselong








Jeg har aldri trodd om meg selv at jeg er spesielt lettpåvirkelig, men etter 2 mnd med egen blogg er jeg iferd med å skifte oppfatning av akurat det.
Jeg ER påvirkelig! Så til de grader faktisk.
Akurat nå står det å lære meg å hekle, øverst på listen over ønsker.
(Jeg krysser fingrene (hart) for at ingen av mine nære venner leser dette. Eller, de vil tro at dette er en grov spøk fra min side...)

Jeg ønsker meg nemlig såååååå et heklet lappeteppe med sånne rundinger i friske farger på hvit bunn.
Og dette hekleteppet skal ligge i en vakker eller rustik daybed eller sjeselong...
Eller,... kanskje ikke.
Kanskje jeg heller skal skaffe meg en i marokansk stil?
Eller en i bohememisk vintage...

Jeg kan glatt forestille meg at jeg ligger utstrakt i en av disse daybedene/sjeselongene, med føttene høyt, omgitt av et hav av puter i sterke farger mens jeg blir servert kald drikke, mørk sjokolade og en god bok.
Gjærne under et florlett slør av et turkis silkeforheng.
Hmmm...

15 kommentarer:

  1. Hei, hei!
    Hvis du vil lære å hekle:www.garnstudio.com/lang/hekle/no/skole/hekle_index.php
    Frida Ponten har skrevet en bok som heter hekleglede som har oppskrifter uten forkortelser...den har jeg brukt endel, men kommer ikke på om det er slike sekskanter som du vil hekle der..men drops har masse gratis oppskrifter- så du finner sikkert noe der...det viktigste er å begynne...husk-hekling er mega trendy, ingen ting å skamme seg over!! Alle hekler!! Ja- man blir påvirket her inne- kan bekrefte det...det er vel like før jeg skaffer meg en lattekopp fra Greengate, eller servise fra Burleigh...hihi
    Jeg tar gjerne den sjeselongen fra designers guild...de har bare så mye fint!!
    Ha en fin dag!!

    SvarSlett
  2. Ja, man är nog ganska så lettpåverkad. Efter att jag började blogga tycker mannen att jag får på tok för många tankar om nya ting jag vill göra... :-)

    Svar:
    På "blogg.se" finns ingen sån "jeg følger denna blogg"-funktion. Men jag håller nu på att flytta bloggen till "blogspot.com", så om några dagar kanske...

    Hoppas du får en riktigt fin start på veckan!

    SvarSlett
  3. Vergonha!!!Porque?
    É um lindo trabalho artesanal!
    Eu gosto muito da última imagem.
    Vejo que voce gosta muito de cores
    e sinto que voce é uma pessoa bem ativa
    e divertida.Gosto muito de pessoas como voce.
    Acidente aéreo:Muitos brasileiros estavam
    no vôo infelizmente,desejo que Deus acalme os corações dos parentes que ficaram.
    Lindo dia para voce amiga.


    (Unnskyld min oversettelse)

    Skam! Hvorfor?
    Det er et vakkert håndverk arbeidet!
    Jeg elsker det siste bildet.
    Jeg ser at du liker farger
    og føle at du er en aktiv person og
    og divertida.Gosto mange mennesker som deg.
    Fly: Mange Brazilians var
    Dessverre flyturen, ønsker jeg at Gud berolige hjertene av slektninger som gjensto.
    Fin dag til deg vennen.

    SvarSlett
  4. Tusen takk for fine kommentarer på bloggen min :-)
    Åh, ja, sjeselonger er så pent! Ønsket jeg hadde plass til en.. Hehe

    SvarSlett
  5. Så fargerike og fine bilder du viser.

    Sjeselong er både pent og praktisk. Å legge seg ned er veldig bra for kropp og sjel

    Ha en fin uke

    SvarSlett
  6. Magasinet The World Of Interiors får du kjøpt hos Narvesen. Det er også mulig å abonnere på det gjennom bladbutikken.no. Magasinet tar for seg spesielle hjem og interiør fra hele verden. Det er et spennende og litt annerledes magsin som er verdt å ta en titt i! :)

    Nydelige bilder du har nok en gang! Bloggen din er virkelig inspirerende!

    SvarSlett
  7. Hei! Takk for hyggelig hilsen:) Så flott blogg du har!! Herlige bilder og masse inspirasjon!

    Ha en strålende uke!

    Klem Anette:)

    SvarSlett
  8. Herlig blogg med fantastiske farger!! Hege

    SvarSlett
  9. Hei og takk for kommentar! Hi-hi, stakkars mannen din, han tror vel det er noen ganske andre og mer lyssky sider du er inne på, der du sitter og stønner! :) Men kan si meg enig i at hekleteppene til Maria Amélia er nærmest en orgasmisk opplevelse :)
    Snakker du portugisisk? Så bare en kommentar over her. Må studere bloggen din litt nærmere nå! :) Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  10. Akkurat noe slikt ønsker jeg meg også! Jeg, henslengt i puter, ute på veranda med overbygg. Florlett slør rundt senga, det svaier sakte i vinden, med utsyn over en fantastisk utsikt. Gjerne hot-hot sommer og kald drikke ved siden av...sukk...
    Svarte på utfordringen i dag. Jeg er ikke så flink på sånne altså. Uffameg. Men jeg tenkte jeg for en gangs skyld skal gjøre noe av det:D Klapp-klapp for Maya!
    Maya;)

    SvarSlett
  11. Ah, så flotte bilder. Og fargekombinasjonene er til å drømme seg langt langt bort i. Jeg har en sjeselong i hvitt fra Ikea, men innerst inne skulle jeg ønske jeg var modig og sprek nok til å kjøpe meg en sjeselong i knallfint og fargerikt stoff fra Tricia Guild ;)

    SvarSlett
  12. Hihi - godt du blir påvirket:) Ellers hadde det vel vært kjedelig å blogge:):)

    Liker så godt slike daybeds. Vi har en smijernseng i stua, som sofa, men det er bare ikea og laangt fra så stilig som disse:)

    SvarSlett
  13. Heisann du. Tusen takk for fler koselige kommentarer inne hos meg ;)
    De ble satt stor pris på.

    Oj, her var det kaskader av lekre bilder og farger, så jeg må nok, kommentarhoppe litt.
    Ps. En daybed er på ønskelisten min også ;)

    SvarSlett
  14. Jeg kan godt forstå det ønsket ditt om daybed .... Det var manage fine her og ikke minst så jeg mange veldig fine og fargeglade puter på et av bildene. Gamle fine broderte og heklede/strikkede/lappeputer er bare så fine!

    SvarSlett
  15. Hekle ivei, min venn, det er moro og litt sjelefredterapi i det.. !
    Eller liker jeg det siste bildet ditt, gode farger...
    Jeg sitter på jobb, men har sluttet pga denne sykmeldingen, benytter derfor sjansen til en tur i Bloglandia.. Vært såpass sliten at blogg runde har utgått. Men nå er jeg her! GODT å se deg igjen!
    God helg, vi blogges!
    Nanniklem ~

    SvarSlett