mandag 22. juni 2009






Er trøtt og uopplagt i dag, så inspirasjonen glimrer med sitt fravær.
Har brukt dagen til å gå igjennom tusenvis av bøker etter min avdøde onkel.
Han hadde en så utrolig allsidig smak, så innimellom fant jeg en del virkelige godbiter :-)
Kunstbøker, gamle atlas, skoleplansjer, hagebøker fra 1800-tallet, bibler fra 1600-tallet, samt massevis av bøker fra de store norske polfarerne. Noen var til og med signert.
Jeg har fortsatt et par rom med bokhyller fra golv til tak som ennå ikke er gjenomgått, men det får vente til en annen dag.
Kunstsamlingen er også verdt en nærmere gjennomgang. Det samme er alle kunstgjenstandene og "kitchet" fra 50 og 60-tallet. Huset er på nærmere 400kvm så det er litt å gå igjennom. 2 stuer ser ut som om de ble forlatt på 50-tallet. Her snakker vi ekte retro ;-)

For å bøte på manglende piff, legger jeg ut noen fargeklatter av noen utestuer og terasser, eller rett og slett bare litt hagebilder.

Ha en fin dag videre!
Klem fa meg

Bildene fra øverst og nedover: 1:Art decoration, 2:foto Michael Skott. De resterende ukjent

6 kommentarer:

  1. Ikke dumme bilder dette og jeg lot meg forføre av de herlige fargene og sammensetningene. Du er ikke den eneste som mangler piff for tiden, det gjør iallefall jeg. Jeg synes det hørtes spennende ut å se gjennom så mange bøker. Stoppet litt opp når jeg leste skoleplansjer. Mener du at onkelen din hadde gamle skoleplansjer???

    SvarSlett
  2. Så fine bilder du viser:O)Hadde ikke vært meg i mot å hatt uteplassen på siste bilde heller:O)tusen takk for kjempe kos melding på bloggen min. Og det virker som du kommer til være opptatt en stund fremover. Ha en fin kveld:O)

    SvarSlett
  3. Hei. Jepp, det er sedumtak vi har. Det er stort sett mannen som har styrt med bestilling og legging av det, men jeg kna ikke huske at vi valgte sorter selv. Han vi kjøpte det av sa at det kom til å "adoptere" lokale vekster, og noen av de opprinnelige ville muligens dø. Men gleden var stor da vi fant mange av de samme vekstene på taket rundt om i terrenget. Nå er det enkelte gule og hvite blomster der, men jeg håper på regn. Det er veldig tørt. Heldigvis skal det tåle ekstremtørke og ekstremregn, men uansett hadde det vært fint med regn nå i begynnelsen.

    SvarSlett
  4. Fine bilder, ønsker meg veldig enn sånn sofa som det er på første bilde, en gammel gyngestol med sjel hadde heller ikke vært å forakte..ikke i topp form her heller..vi får satse på snarlig bedring!! Ha en fin kveld!!

    SvarSlett
  5. Så herlige bilder du viser. Flotte farger!

    SvarSlett
  6. Hei :) alltid så utrolig flotte bilder fra deg, herlig inspirasjon!! Jeg og er skikkelig blue, blue om dagen...huff, da frister ikke interiør for min del noe særlig nei! kjedelig!!
    Så heldig du er som har et sånn et hus å utforske! misunner deg litt der ;)
    klem

    SvarSlett