lørdag 13. juni 2009

Min nye veranda!






For første gang i min (ok da, heller korte) blogghistorie, viser jeg egne bilder!

I går ble den nye verandaen ferdig der vi leier. Ikke nok med at vi fikk ny veranda, men den ble dobbelt så stor som den gamle også! Herlig!
Måtte vente til det ble et lite opphold mellom regnskurene, før jeg fikk bært ut alle plantene og gjort det litt trivlig der ute. (Eller bloggifiserbart om dere vil ;-)
Ikke nok med at jeg har ny veranda, men jeg har fått lånt meg et kamera også. Yeepee!!
Så nå kommer det egne bilder i blant.
Leiligheten vi leier ("ferdig" møblert) mens huset bygges opp er ikke akurat noe man viser stolt frem på bloggen...
Den er innredet med hummer og kanari. Ingenting står i stil eller passer sammen.
Mørke blå gardiner, ferskenbeige vegger, gule dører, brune og oransje møbler, blått kjøkken, samt furu selvfølgelig... Soverommet har en grønnfarge som selv ikke jeg som elsker grønt, har klart å "venne meg til".

Men verandaen ble super!
Har så masse planter at plassen ble oppbrukt tvert, men hva gjør det så lenge jeg etterhvert vil få en grønn oase og et pusterom fra alt det gråe og triste brune murfargene i rundt.

Hva synes dere om min indisk & hippie-inspirerte veranda?

16 kommentarer:

  1. Gratulerer!! Ser kjempefint ut. Og fine farger!! Ikke så rart siden det er deg. Så bra at du har fått kamera også. Gleder meg til å se flere bilder fremover!!! God helg videre til deg!

    Sol

    SvarSlett
  2. SÅ koselig!
    Og tenk, jeg ble ikke overrasket, fordi det var nettopp sånn jeg så for meg at du hadde det.
    Fargerik og litt sart, bohemsk og litt røfft.
    Vidunderlig!!!
    Jeg kommer etter med kamera.....får se i uken om jeg får tid og overskudd til å handle et....Meg og elektronikk......skjønner meg ikke på mannfolkgreier...(eller på mannfolk for den del!!)

    Nå må jeg komme meg bort fra pc`en, og lage mat...det blir lettvindt i dag.....koteletter og salat...godt det? Har kjøpt spennede tilbehør...delikatessepoteter.....og litt annet godt......
    (Du skjønner sikkert av dette at jeg allerede er for sulten til å lage mat? Jeg kommer sikkert til å spise opp salaten før den er kommet i bollen....)

    Du får fortsette å forføre med fargene dine!!

    Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Skikkelig fargerik og fin! Deilig med en sånn oase..

    SvarSlett
  4. Hei!

    Så stilig. Du er virkelig flink med fargene
    dine. Skulle gjerne hatt et par paraplydrinker
    i slike omgivelser.

    God helg!

    SvarSlett
  5. Love it - love it - love it! Vil komme dit og ta et glass hvitvin!
    Ut fra det du har publisert før av lånte bilder, tenker jeg nok at dette er deg, ja... Nydelig!
    Jeg ble rent happy av denne fargebomben!
    Nanniklem ~

    SvarSlett
  6. Så fint og fargerikt! Slik skulle jeg også hatt det på min veranda. Så jo kjempe koselig ut:)
    Du må ha en fin helg videre!

    SvarSlett
  7. Hei igjen! Kjempe fin veranda.. Som tatt ut fra et boligblad eller noe. bærre lekkert! Ha en herlig lørdagskveld:) Når er huset deres ferdig? Klem klem

    SvarSlett
  8. Hei, hei!!
    Så flott du har det på din veranda..masse fine planter som jeg ser får det beste stellet..det teppet på gulvet var bare knall..skulle gjerne hatt et slikt selv. Synes turkis og rosa er nydelig sammen...
    Artig at mannen din likte gardinene...hadde aldri trodd de ville apellere til det motsatte kjønn, selv om de skal ende opp på rommet til en liten gutt. Fargen på veggen vår var der da vi kom, men har sett litt på fragekart jeg har her..en farge som heter lagune ser ut til å være i samme gate..ellers så har jeg sett en kjempenydelig farge i dus grønt, den heter nostalgi...den har jeg lyst å prøve..tilslutt må jeg si at fargen så bedre ut på bildene enn i virkeligheten..litt for mye grått i den for min smak...
    Blir spennende å se hva du tar bilder av fremover...litt fra hagen kanskje?
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  9. Beautiful colors and great style. Makes me happy.

    SvarSlett
  10. Hei!Så utrolig flott veranda! En herlig blanding av fargerike puter og pledd og grønne planter. Kjenner meg igjen i beskrivelsen med leid leilighet og ingenting som passer sammen. Har det i grunnen slik jeg også...
    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  11. Så flott! Likte de freske fargene, full av energi. Bra!! Ha ei flott helg. Håper du får brukt verandaen i helga. Eg har sittet ute helt til nå kl. 22.20. Deilig.

    SvarSlett
  12. En perle av en verandakrok du viser oss her! Jeg er selv opptatt av veranda og utekrok om dagene, jeg driver og maler levegger og stoler innimellom regnskurene :-) De stolene med den "vakre" grønnfargen på setet skal nemlig bli utestoler... Takk for hyggelig kommentar på bloggen min;-) Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  13. Hei igjen. Takk for hyggelig kommentar. Alle reisene mine er på privat basis (ingen reiser gjennom jobben - eg er lærer så eg får nok holde meg der eg er !!!! - men ok ferie har eg jo !) Har lopper i blodet og reising er ein av mine lidenskaper. Nå gler eg meg til sommeren, da går turen til Bretagne i Frankrike, (eg også er veldig glad i å feriere i Frankrike) ingenting er bestillt (untatt båt fra Kr.sand til Hirtshals) og vi tar det som det kommer. Vi liker å gjøre det slik og vi kjører sjøl. Ha ei fortsatt fin helg.

    SvarSlett
  14. NYDELIG! Ah dette var fantastisk! Så mye flott! Lekre farger, i love it! Skal selv ha en plastrye på terrassen og jeg synes virkelig det gjør seg!

    SvarSlett
  15. Man blir bare GLAD!!!! av en slik fargeprakt :-))

    SvarSlett
  16. Vilken jättemysig veranda du har. Där skulle jag också trivas.

    Tack för din trevliga kommentar på min blogg och välkommen åter!

    SvarSlett