tirsdag 23. juni 2009

Bohem






Bohemstilen er en stil i stadig forandring

Det er en ukonvensjonel og frie måte å innrede på.
Ingen designregler som setter begrensninger for hva som er "akseptabelt"
Her er det fri utfoldelse av farger, teksturer og stoffer
Kunne kanskje like godt ha kalt stilen for "Happy Chic?"

Den bohemske stilen kjennetegnes ved en avslappende atmosfære.
Lyssettingen på kveldstid er viktig og det samme er bruken av farger.

I denne stilen, trenger du ikke tenke på at fargepaletten skal matche!
Og ingenting går av moten i morgen ;-)
En gammel stol får nytt liv innhyllet i et fargerikt skjerf og med en pute sydd av gamle tekstiler.
På grunn av at "Bohemian chic" stilen er en kombinasjon av gammelt og nytt, er det også en blanding av forskjellige stilarter.
Med forskjellige frodig teksturer og intrikate mønstre skapes den sanne Bohemiske følelsen.

Ordet 'bohem' blir assosiert med en ukonvensjonell livsstil, som bryter med de tradisjonelle normene.

"Fashion is a form of ugliness, so intolerable that we have to alter it every 6 months" -- Oscar Wilde.

38 kommentarer:

  1. Skal innrømme at det første jeg tenkte da jeg så disse bildene var;2her blir det mye støvtørking.." Der ser du hva jeg er opptatt av..mitt skitne hus som støver ned!! Det er klart at all denne bloggingen stjeler uvurderlig kvalitetstid med støvkluten!!!
    Men støv er kanskje en viktig del av Bohemstilen, ja kanskje tykke støvlag er det lille ekstra som gjør hele stilen autentisk...i så¨fall har jeg funnet stilen for meg!! Ha en bohemsk dag videre;)

    SvarSlett
  2. Støvklut??? Å den ja.... ;o)
    Bilde nummer 2 og 4 er nannibilder :)
    TAKK for utførlig informasjon om planten blå, stor valmuesøster. Jeg blir litt imponert over folk som kan så mye om planter... Den, valmuesøsteren, var sååå vakker der den sto i et hjørne, litt i skyggei i parken. Utrolig fasinerende!
    Parken var helt fantastisk, det var som å bli tatt med til en annen verden.. litt magisk, rett og slett..
    Hvordan går det med deg og alle fargevalg?
    Nanniklem ~

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder! Skulle gjerne hatt et atelier i denne stilen!

    SvarSlett
  4. Flotte bilder til å bli glad av. Kunne utmerket godt ha levd med bohemstilen eg. Ha ein deilig dag.

    SvarSlett
  5. Du har rett i det med motar! Kanskje vi skulle kjent litt meir på kva som betydde noko for oss - då ville heilt sikkert behovet for å kjøpe nytt blitt mindre.
    Oscar Wilde kan visst brukast til alt =) Flott post!

    SvarSlett
  6. Jeg elsker bohemstilen....mistenker meg selv for å være det...i en viss grad.
    Ha en fin dag, M

    SvarSlett
  7. Åh så vackert... den andra bilder uppefrån... vilken romantisk dröm....

    Önskar dig en underbar helg...
    Många kramar
    Elin

    SvarSlett
  8. Koss går det kjære venn !!
    tenker på deg...blir det til uken eller ???

    Send meg en mail da ;=)
    Klem

    SvarSlett
  9. åj, ja det var virkeli bohem... kult... ønsker deg en deili sommer:)

    SvarSlett
  10. Nydelige bilder.. jeg skriver endel om farger på min nye blog om du er intr i å lese..:

    http://inspirationalcontainer.blogspot.com

    Han en fantastisk sommer,

    //Katarina

    SvarSlett
  11. hei hei! sommerhilsen fra en "med"bohem her. det første bildet du viser har ligget på harddisken i over ett år. tony duquette er en av mine helter:)

    har du boken til selina lake? tror den hadde passet deg:);) det er nemlig min favoritt!

    SvarSlett
  12. Tjohej!! Sååå härliga bilder, de ger massor av inspiration. Må gott//Hannah

    SvarSlett
  13. "Ler" Så sant som Oscar sa. Hmm ja så viktig som det å virkelig finne helt sin egen stil. Å like vanskelig som det finnes forskjellige måter å gjøre det på... ;)

    Lekre bilder som jeg bare "drukner" inn i. Hmm synker inn i er kanskje et mye bedre ord egentlig.

    Stor sommerklem fra meg :D

    SvarSlett
  14. Det ligger en award til deg inne hos meg

    Klem fra Inger

    SvarSlett
  15. Så fina bilder. Är lite fascinerad av just "Bohemian chic" - syns det ser så härligt ut.

    Hoppas du får en riktigt fin helg!

    SvarSlett
  16. Nydelige bilder som vanlig!Har du reist på ferie?Savner deg her i blogglandia..trenger litt farger vet du;) Klem klem:)

    SvarSlett
  17. Hvordan går det med deg? Håper du koser deg, og at du snart er tilbake;)
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  18. Håper du har en herlig sommer. Savner de inspirerende innleggene dine!
    Jeg har fått ny blogg adresse (tidl casa blanca), håper du vil følge meg videre her;

    http://cherry-blossom-world.blogspot.com

    Riktig god helg og fortsatt god sommer! :)

    SvarSlett
  19. Stille fra deg for tiden, jeg håper det betyr at du koser deg med huset ditt. Har du flyttet inn enda?
    Kos deg videre i sommer...jeg har tatt bloggefri (selv om det ikke ser sånn ut, hehe)
    Hjerteklem,;D
    M

    SvarSlett
  20. hei, har en utfordring til deg på siden min ;-) Ser det er en stund siden du har blogget, har ferien innhentet deg også? ;-) Ta den når du har tid :-) Fortsatt god sommer!

    SvarSlett
  21. Hallu..Er du der?Miss u here:) Håper du nyter sommer og fri:) Go klem til deg:)

    SvarSlett
  22. Hei på deg, er du på ferie eller bare bloggeferie? Isåfall er vi vel i samme båt mange av oss. Veldig stille i bloggland for tiden:)
    Likte bildene dine så godt, jeg er nok en slik. Boheme, hippie chic, bohem chic, eller retro bohem kanskje?:D

    Maya

    SvarSlett
  23. Jeg liker slike interiører som dette jeg - og noen ganger blir det bare sånn uten at man egentlig var innstilt på det. Herlig med farger.

    SvarSlett
  24. Hei, hei;) Bare innom for å ønske deg en fin uke- håper å høre fra deg her inn snart;) Vi trenger litt farger nå;)
    Ha det fint så lenge;)

    SvarSlett
  25. Hei, ville bare rose deg for en kjempefin blogg!:) Er deilig å komme over slik en fargerik blogg i denne hvite shabby chic-jungelen. Legger meg til som følger, denne bloggen skal jeg definitivt besøke igjen :)
    Ha en fin sommer :)
    Mvh Ida (dahlida.blogspot.com)

    SvarSlett
  26. Jeg ønsker å ha bohem-stil :-)

    Flotte bilder !!!


    ...

    SvarSlett
  27. hej!

    jag älskar verkligen den stilen, det är superfint med den sköna känslan som ligger över dessa bilder, det får en att bara trivas och känna sig avkopplad. Skulle gärna ha ett sådant hem i framtiden, då man blir lite äldre och inte vill ha en lekstuga hemma nå mer ;D

    Hare gott

    SvarSlett
  28. Heisann du. Jeg bare tusler innom. Lenge siden du har blogget nå. Håper at alt er bra med deg og at du snart blogger igjen.

    Stor klem ;)

    SvarSlett
  29. Hei :) innom og legger igjen en liten hilsen... vært stilt fra deg en stund nå Men skjønner du nok har travel tider med et helt hjem som skal bygges opp på ny igjen? Håper alt er bra i alle fall :) savner dine fargerike innlegg vet du....klemmer

    SvarSlett
  30. Hei på deg :o)
    Nå er det lenge siden jeg så på de fantastisk vakre bildene du legger inn her, så jeg måtte innom en tur og kikke meg bakover i tid :o)

    Håper du har det fint!
    Helgeklemmer fra kosene og meg

    SvarSlett
  31. Hei min venn,
    er du der?
    Klemmer

    SvarSlett
  32. Hei Hei
    Har tittet innom hos deg fra tid til annen. Håper du kommer tilbake og blogger litt igjen. Vi trenger litt farger blandt alt the hvite vet du!

    SvarSlett
  33. Jeg er så utrolig glad i bohemstilen, kan du ikke fortsette og blogge da? Please? Jeg drukner i hvite shabby chic blogger - HJELP!

    SvarSlett
  34. Ekte Kjærlighet Stave Caster Dr. Obodo. Staver for å tiltrekke kjærlighet, Stopp skilsmisse, Ekteskapsstaver, Ta tapt kjærlighet, Penger og velhavende staver, Beskyttelsesformål, fruktbarhetstasting. Kontaktinfo
    (Email: templeofanswer@hotmail.co.uk
    Ring, Viber og whatsapp +2348155425481)

    SvarSlett