onsdag 17. juni 2009

Helt Grønn?





Noen ganger føler jeg meg helt grønn!

Det er så vanvittig mange valg å ta.
Gjør jeg feil valg, må jeg kanskje leve med de feilene i mange år fremover.

Det er ikke enkelt å skulle bestemme hvordan et helt hus skal se ut ned til detaljnivå, når valgene må gjøres i løpet av noen få uker.

Men, her kommer magefølelsen inn. Jeg vet hva jeg ikke vil ha!
Ok, da har jeg allerede elminert bort mye.
Jeg vet hva jeg liker. Rimelig godt også.
Jeg vet hvilke farger jeg er konfortabel med over tid.
Jeg vet hvilke farger jeg elsker!
Jeg vet hvilke farger jeg må gjøre kompromisser i forhold til min kjæres smak.

Kanskje blir det ikke fuldt så vanskelig å foreta disse valgene?

Dagens bilder har selvfølgelig et innslag av grønt.
Det øverste bildet er fra House to Home og bilde nr 2 er fra det tyske bladet Wohnen.

Ta en ekstra titt på det siste bildet. Det er spådd å gå inn i designhistorien som et av de store verkene. (Trykk på bildet så det blir større) Bildet er av Susan Gutfreunds Winter`s Garden Room.

Håper alle bloggvenner får en fortreffelig dag! Klem

12 kommentarer:

  1. For noen nydelige bilder!!
    Ønsker deg og en super dag :-D

    SvarSlett
  2. Oj det var stilige bilder. Klikket på det "grønne".... Det var kult da, men jeg er ikke såå grønn jeg er mer... aquagrønn ;D

    Sier tuusen takk for Awarden og den ligger nå på min siden ;)

    SvarSlett
  3. Colors are lovely. Another great post. :0 :)

    SvarSlett
  4. Du viser så mange flotte og inspirerende bilder. Ang. Kineseren (Henning Mankell) så tror eg den er ganske ny, har ikkje sett den før. Har lånt den vekk til en kollega og i dag sa hun: "Det er din feil at eg ikkje får gjort en dritt av det eg skal, den boka går det jo ikkje an å legge ifra seg!!" Eg likte den også! Ha ein flott dag.

    SvarSlett
  5. God kveld!

    Ser at du lever opp til ditt navn :) Fikk du forresten prøvd eplesidereddiken? Håper lukten har bedret seg siden dere skal flytte inn snart. Skjønner godt at der er mye å gjøre dersom dere må innrede et helt hus på nytt. Innebærer det også nytt kjøkkeninnredning og alt av slike grunnleggende ting?
    Tusen takk for alle de hyggelige kommentarene du legger igjen hos meg. Jeg setter veldig pris på de :) Dessverre tar det litt tid før jeg får besøk deg og andre kommentatorer tilbake (pga sykdom). Så at du skrev litt om kommentarer og slik i et innlegg lenger under. Jeg prioriterer først å besøke de som legger igjen kommentarer hos meg, og har som mål å legge igjen i alle fall et lite spor etter meg i så mange blogger som mulig. Spesielt hvis bloggeren har lagt mye arbeid ned i innlegget.

    Ha en fin kveld! Klem Linda

    SvarSlett
  6. Hei, hei. Grønt er skjønt. Min favoritt er bilde nr 2, kunne flyttet rett inn der!!! Tar gjerne med meg sofaen fra bilde nr 1. Ikke alltid lett å gå gjennomførte hjem, jeg tenker på da jeg var på ikea for første gang..da tror jeg det var kirsebærtre som var in, så to rødlige kurvstoler derfra(skal males snart),bokhylle som ikke passer til noe lenger, hvit dagseng- passer inn nå..neste ikea periode; bjørk, bokhyller, seng,bord,sofabord nattbord,rammer, neste periode;eik...også videre..ikke lett å få sammenheng i tingene da..hihi..nå satser jeg på malekosten!!

    SvarSlett
  7. Ah! Nanni liker grønt! Har nettopp mottatt nydelig duk i mye grønt, sjekk blogg :) Av bildene her, er nr. 1 i min smak..
    Men du, er du syk?
    Og ja, Lofoten venter på Nanni, jeg gleder meg!!! Alt i meg faller slik til ro der, det må være røttene..
    Vi har også hatt hjemmeferier før, åjada, slik er livet iblant, det er en tid for alt.
    God godbedringsklem til deg!!

    SvarSlett
  8. En gang for leenge siden... Lurte du på tapeten på Lilledo, den infoen ligger nå på siden min ;)

    SvarSlett
  9. Halloooooooo!!
    Fine bilder, og fargerike som vanlig. Skal si du er flink til å finne bilder på nettet....
    Hvor søker du, har du noen lure sider å anbefale til kveldssurfing?
    Klem, M

    SvarSlett
  10. Hei i natten,

    Bildet er dessverre ikke hos meg. Enig i at de var lekre, de lysestakene. Litt gjennomsiktig var fint.

    Sov godt,

    Klem ingunn

    SvarSlett
  11. Nydlige bilder! Jag liker bäst bild nr. 1. Bild nr. 3. blir lite för mycket för mig...

    Hoppas du får en riktigt fin helg!

    SvarSlett
  12. Takk for det....det er nå et avstandsbilde av meg, da.....hvor jeg lener meg på albuene..og derfor er min kvinnelige rembrandt figur godt sjult ...HEHE!!!
    TILFEEEEEELDIGVIS!!!
    MEN!!
    Det ER jo meg!!!
    Jeg synes bok, briller og penn i hendene passet godt!
    Selv om jeg snakker på bildet...
    Klem, M

    SvarSlett