mandag 18. mai 2009

Jeg ønsker meg en hagestue og en stor veranda!







Der jeg bor nå, om en midlertidig, har jeg et uteareal på knappe 2kvm.
På min nåværende mikroskopiske balkong har jeg akurat nok nok plass til en klappstol, et oliventre, en Texas-clematis i krukke og en kasse med stiklinger av pelargonium og fuksia. Og thats it.
Neste uke skal balkongen rives. Forhåpentligvis får jeg en ny og bedre mens jeg ennå bor her.
Noe av det jeg savner mest med å bo i byen, er en uteplass som er min.
Jeg savner å ha utemøbler og det å kunne style "rommet" etter min egen smak.
Å ha et sted hvor jeg kan trekke meg tilbake, uten å være på utstilling.
Men mest av alt savner jeg den grønne frodigheten og blomsterprakten jeg i alle år har tatt som en selvfølge, hjemme hos meg selv!

Håper dere alle hadde en fin 17. mai?

I morgen blir det en ny "utfordring" som jeg synes var veldig spennende ;-)

17 kommentarer:

  1. Ok!
    Gostei muito da varanda!
    Abraços.
    ¸¸♥.¸¸♥
    Ok!
    I love the balcony!
    Hugs.
    ¸¸♥.¸¸♥

    SvarSlett
  2. Flotte inspirasjonsbilder! Kan du ikke få deg noe sånt når du bygger hus, da?

    SvarSlett
  3. Jeg ønsker meg også en uteplass. Joda jeg har hatt en stille og rolig 17.mai feiring. Vi var en liten tur og kikket på drilling, også ble det grilling sammen med venner på kvelden. Heldigvis fikk vi sånn tålelig vær, men i dag pøsregner det.

    Ha en hyggelig dag!
    klem fra Inger

    SvarSlett
  4. Å, skjønner. Dere skal ordne alt utfra det gamle skallet. Jeg tenkte litt på det der. Jeg har jo ingen erfaring med husbygging uansett hva grunnen er, men jeg satt og tenkte litt på det med brann. Det må føles fryktelig urettferdig, tror jeg, at alt går tapt i en brann. Så mye minner som går tapt og i tillegg den store jobben med å bygge alt opp igjen. Jeg misunner dere ikke det, og skjønner godt at det ikke blir mer bygging enn nødvendig. Håper du klarer å se positivt på det du kan og det virker det som du gjør med denne bloggen - og et herlig bloggenavn har du òg! Forførende farger - forførende fager!

    Ha en fin kveld!

    SOL

    SvarSlett
  5. Drømme, drømme... skulle gjerne hatt en slik plass :)

    SvarSlett
  6. Eg ønsker meg også ein større veranda, sjøl om eg har ein stor hage. Verandaen er lang og smal og vanskelig å gjøre koselig. Men vi bruker den mye for det er fantastisk utsikt derfra. Ha ein fin dag.

    SvarSlett
  7. Ja enhver kan drømme seg bort her...sukk!

    Vel overstått feiring..her er det såre føtter og apati som råder!
    Det tar virkelig på å være både korps og russemor...men det er koselig også da,og med langhelg i sikte så er det ingen grunn til å klage!
    Klem G-C

    SvarSlett
  8. Takk for koselig kommentar på bloggen min.
    Skogen er et stoff fra Åhlens.
    Drømmer om en slik veranda...
    :)

    SvarSlett
  9. Så nydelige bilder!!

    Hvor er de fra??

    Klem fra meg!

    SvarSlett
  10. Hello!

    vad fina bilder du bjuder på. Vilka härliga tider att få ha en sån veranda, önskar jag mig också en dag :)
    Du får vara nöjd att du iaf har 2 kvm att möblera, vi har bara en fransk balkong, dvs. ett galler när man öppnar dörren ;)

    Då behöver man inte fundera på någon gungstol heller kan jag lova. hehe.

    Låter fint att du ska få en ny, blir säkert ett lyft :)

    Ha det fint!

    SvarSlett
  11. Såå fina bilder man kan drömma sig bort med - önskar ibland jag oxå att man hade lite större veranda med tak...
    Min semester var underbar och väldans rolig...
    grattis norge!!!
    Kram
    annelie

    SvarSlett
  12. MMM, drømmer om et flott uterom jeg også. Verandaen vår er eh... pyton. Så i sommer skal den rives og bygges opp en ny. Da blir det nok bedre hos meg og.

    Håper du hadde en flott 17 mai ;)

    Lekre speil du viser lenger ned, håper du finner et flott et som du vil ha ;)

    SvarSlett
  13. Nyyydelig uterom!

    Du ~ jeg havnet på sykehus, jeg, med enda mer crp og senking og i det hele tatt. Er hjemme igjen etter fire døgn på skattepengene mine...litt deilig og veldig nødvendlig.

    Nå skal jeg hvile meg litt, så skal jeg få avgårde pakken til deg, det gleder jeg meg til...

    Klem fra Nanni ~
    som nyter synet av verandaer...jeg har en stor, selvom vi bare leier nå, den begynner å bli litt koselig...

    SvarSlett
  14. Åh, så mye fin inspirasjon du har funnet...
    Har liten uteplass her også, mulig jeg får en veranda i løpet av sommeren...ellers sitter jeg ved inngangspartiet, men det er i skyggen hele dagen. Kunne godt hatt et par av de "rommene" over her!! :o)

    SvarSlett
  15. hei hå! Så koselig blogg du har og fin smak, hihi. Liker indisk, hippie chic osv jeg også. Nydelig:)
    Takk for koselig kommentar på bloggen min! Jeg har lukket med totalt borte fra bloggland under lesetiden, men nå er jeg mer eller mindre tilbake igjen. Du spurte om to puter...mulig du ikke husker det, det begynner å bli noen dager siden. Men i så fall den turkis/hvite kjøpte jeg på loppis, 5 kroner eller noe, og den turkis/svarte kjøpe jeg på Jernia en gang i tiden da de solgte dyre puter til 50-100kroner siden de skulle kvitte seg med putesalg. Puta kosta noe med 500...gjett om jeg følte kupprusen!
    Hihi

    Onsdagsklem fra Maya

    SvarSlett
  16. Åh vilka härliga bilder du visar... Ja tänk om man hade en egen veranda... Då skulle jag vara så lycklig...

    Så fint man kan inreda då...

    Många kramar
    Elin

    SvarSlett
  17. Vilken underbar blogg du har. Hit kommer jag tillbaka för att titta mer på de fina bilderna.

    SvarSlett