torsdag 30. april 2009















Dagens innlegg omhandler vårens nye tapetkolleksjon fra Osbourne & Little. En kolleksjon med et romantisk og litt nostalgisk preg i friske, men samtidig duse fargenyanser. Koleksjonen har inspirasjon fra Frankrikets slott og med et innslag fra Østen.
Tapet nr 1: Tapeten tilhører koleksjonen Pompadour og bærer navnet "Fontette." Den er av ren silke med stiliserte små blomsterhoder i tvillingfarger i mint/turkis og jade. Gullfargede blader. Flott fargekombinasjon. Blomstene minner meg om formen på forglemmegei. En litt romantisk tapet som passer i et feminint soverom eller i en uformell stue. Den finnes i flere farger, men jeg liker denne fargenyansen best. (Min hang til turkis, mint og jadefarger...)

Tapet nr 2: Paisleymønstret går aldri av moten. Den finnes i 4 fargevarianter og heter "Vaujours"

Tapet nr 3 er en virkelig flott og eksklusiv sak. Den har en sølvskimrende bakgrunn i en lys blåfarge med Acantusblader som mønster. Navnet er "Marivault." Jeg har ingen problemer med å se for meg denne i entreen hjemme hos meg selv ;-)

Tapet nr 4 er en geometrisk mønstret tapet med flockeffekt. Fargen er i en Duck-eggnyanse. Flock betyr at trykket er uthevet og at den er belagt med ull, velour eller fløyel. I dette tilfellet er det bare "flock-effekt." Ekte flocktapeter er som oftest veldig dyre, men akk så flotte!

Tapet nr 5: En asiatiskinspirert tapet i jadegrønt trykk på hvit bunn. Med traner, bambus og tehus i motivet. Finnes i mange fargevarianter, men igjen... min hang til mint, turkis og jadegrønn. Den heter "Palais Chinois" Passer til et soverom eller kanskje i et walk-in closet?




















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar